deniseheemskerk.reismee.nl

Genieten!

De week begon rustig, maandagochtend Spaanse les waarna er weer een heerlijke lunch klaarstond, zoals ik die elke dag voorgeschoteld krijg. 's Middags nog wat onderzoek gedaan, waar ik me ook dinsdag mee heb beziggehouden. Daarna kon ik wel wat ontspanning gebruiken, heb me die avond prima vermaakt met tafeltennis, tafelvoetbal en poolen. Is weer is wat anders dan ergens een drankje doen.

Woendagochtend weer op de school geweest, waar nog steeds niet heel veel plantjes in de schooltuinen te zien zijn. Een paar bedden opnieuw ingezaaid en veel water gegeven voor zover dat kon, in de loop van de ochtend was het water alweer op namelijk. We hebben ons ook beziggehouden met het maken van vallen voor de kleine beestjes: Een stuk geel plastic (de kleur van bloemen) op twee stokjes bevestigd, ingesmeerd met gebruikte olie en in de tuintjes geplaatst. Even later bleek dat ze nog werkten ook, de kleine beestjes bleven eraan vastplakken!

Donderdag ook weer een heerlijke werkdag gehad, lekker in het zonnetje de vierkantemetertuinen inzaaien. Na een lekkere lunch van sopa de maní (pindasoep) gevolgd door rijst, aardappel en een prutje van aardappel met een beetje vlees (aardappel wordt hier gezien als groente..) zijn we nog even bij de organisatie langsgeweest die het project ondersteund. Daarna nog zaadjes uitgedeeld aan de vrouwen die vorig jaar mee hadden gedaan aan het project. De terugweg mocht ik bij Rafael achterop de motor, heerlijk brandend zonnetje met een verfrissend windje, genieten! Zat het laatste stukje in de bus nog zo na te genieten, dat ik vergat uit te stappen! Gelukkig hoefde ik alsnog niet heel ver te lopen.

Vrijdag was het hier een groot feest: Dia de los estudiantes (studenten), diade la primavera (lente), dia de la amistad (vriendschap) en dia del amor (liefde). Op de school waar ik naartoe zou gaan was groot feest, dus kon ik mijn tijd hier gebruiken om een verslag af te ronden. 's Middags nog langs het migratiekantoor geweest met Hanna en Jochem, waar ik uiteindelijk 2 stempels heb gekregen voor 30 dagen. Dat betekent dat ik hier nog ongeveer 30 dagen mag blijven, maar ik kan nog een keer zo'n stempel halen. Kan hier natuurlijk niet in één keer. Daarna wordt het boete betalen..

Die avond lekker uit eten geweest, en na het eten van een heerlijke pizza (die hebben ze hier ook gewoon), zijn we met een groep vrienden naar de bar Muela's geweest. Op een gegegven moment kwam er een rockbandje optreden, en hoewel het niet mijn muziek is, waren ze zeker wel goed! Daarna nog naar een discotheek gegaan, en voor je het weet is het alweer tijd om naar bed te gaan. Denk je lekker in bed te liggen, krijg je opeens enorme buikpijn. De volgende dag maar even langsgeweest bij de dokter, waar ik te horen kreeg dat ik een bacteriële infectie heb. Gister heb ik voornamelijk doorgebracht in m'n bed, voel me nu gelukkig alweer wat beter. Nog even braaf antibiotica slikken en daarna moet het wel weer goedkomen!

Reacties

Reacties

Joop Lambert

Hoi Denise,

Erg leuk om je verhalen te lezen!

Jammer dat je ziek bent geworden. Hopelijk ben je weer helemaal beter.

Groeten, Joop

fam. Bakker

He Denise beterschap he! en blijf genieten van deze geweldige stage!

Lieve groetjes van ons allemaal vanuit een regenachtig Nederland

merelhof

Ha Denise, hoorden vorige week al dat je ziek was, ben je inmiddels weer een beetje beter?

sterkte en groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!