deniseheemskerk.reismee.nl

Nog 8 nachtjes...

Hallo allemaal!

Over 8 nachtjes is het zover, op 21 augustus om 07.35u ga ik de lucht in, op weg naar Bolivia! Een hele tocht staat me dan te wachten, ik moet namelijk drie keer overstappen: in Madrid, in Miami en vervolgens in Santa Cruz om uiteindelijk in Cochabamba aan te komen. In Cochabamba zal ik ruim 5 maanden zijn om stage te lopen.

Tijdens mijn stage zal ik uiteraard updates plaatsen van mijn belevenissen daar aan de andere kant van de wereld.

Deze week moet ik de laatste dingen voorbereiden, mijn koffer inpakken en natuurlijk afspreken en afscheid nemen van iedereen! Ondanks dat ik iedereen zo lang moet missen heb ik er ontzettend veel zin in om te gaan, ik kijk er al zo lang naar uit!

De organisatie waarbij ik stage ga lopen is NME Mundial, dit is een ontwikkelingsorganisatie die verschillende projecten heeft lopen. Allereerst worden er lessen gegeven aan basisschoolkinderen om ze te leren hoe ze hun eigen groenten/fruit/kruiden en dergelijke moeten kweken, het zogenaamde schoolmoestuin programma. Daarnaast is er ook eenstadsmoestuin programma, hierbij wordt aan voornamelijk vrouwen geleerd hoe ze een eigen 'square foot garden' kunnen aanleggen. Dit is een tuintje van 1,20mx1,20m, opgedeeld in verschillende vakken waar ook verschillende gewassen kunnen groeien. Ik ga tijdens mijn stage onderzoek doen naar de voedingstekorten, voorlichtingsmateriaal ontwikkelen en voorlichting geven, de mogelijkheden van de stadsmoestuinen onderzoeken en andere activiteiten die erbij komen kijken. Daarnaast wil ik ook Spaans leren, aangezien dat de taal is die daar gesproken wordt. Voor meer informatie over NME Mundial kan je even een kijkje nemen op de site: http://www.nmemundial.org/

Tot zover mijn eerste bericht, er zal binnenkort meer nieuws verschijnen!
Groetjes, Denise

Reacties

Reacties

Tom Uitendaal

Denise! Klinkt goed allemaal. Bolivia rockt! Als je wat vrije tijd hebt, ga dan zeker de Dead Road bij La Paz mountainbiken en de zilvermijnen in Potosí bekruipen. Voor wat foto's kan je onze blog tommariette.wordpress.com even checken. Have fun out there!

Tom & Mariëtte

Arnold Brouwer

HE Denise,

Leuk om te lezen dat je er zo'n zin in hebt!!!!
Ik heb trouwens de vrijheid genomen om je blog even op de NME Mundial facebook pagina te zetten.

tot snel

Arnold

Rosita

Denise!!! En, is het spannend? Je gaat het vast heerlijk hebben daar aan de andere kant van de wereld en je voelt je vast niet alleen want ik ben dichtbij hihi! Succes met de laatste voorbereidingen en met je feestje! Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar we gaan skypen!! xxxx

Zoals je ziet heb ik een nieuwe naam gekregen in Nica haha! (dit is rosan)

Violet

Spannend spannend spannend!! Veel plezier meid! Bij mij zijn alle voorbereidingen onderhand ook getroffen! Ik ga ook een blog bijhouden via waarbenjijnu. Groetjes! Violet

Merelhof

Hola, Denise,
Heb je een goede vlucht gehad? Inmiddels zal je toch wel geland zijn... Hoop dat je je snel thuis zal voelen.
Veel plezier en groetjes van ons allen! Patty en de rest.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!